24 November 2008

Huhh......

                    Last week Abah xleh bangun, bengkak kaki tu kena balik. Aku terpaksa ler amik half day sbb nk anta Abah gi spital. My hubby pun amik half day gak. Ayah aku tu duk ngan Bngah aku kt Tmn Equine Park lps kenduri lps. Sian dia duk sengsorg time tu sbb Bngah gi kursus 3 hari. So mmg xde sapa dpt anta gi spital. Sbb tu aku decide nk anta Abah gi Hospital Serdang, dkt skit.

                    Masa aku smpai sana, ayah aku tu mmg xleh bangun. Kaki dia bengkak giler, nk jejak kaki kt lantai pun sakit. Mmg kena papah ler bwk turun gi kt keta. Dah ler umah tu tgkt 3, tangga plk tinggi, terpaksa ler slow skit nk turun time tu. Sib baik hubby ikut. Klu aku sorg, mmg x larat ler.

                     Aku mengeluh bkn apa, aku bwk ayah aku gi Hospital Serdang kt Emergency Department igt dr bleh la check cpt. Rupa2nya hampeh...... bygkanlah sampai spital tu dr kul 2.30 pm, then tgu dr nk check ajer kitorg terpaksa tgu sampai kul 7. Apa punya servis la.... nk dkt 5 jam menunggu. Patient yg sakit pun lg bertambah sakit dibuatnya. Dah ler sakit fizikal, mental pun bleh sakit gak. Aku yg x sakit ni pun sakit jiwa gak time tu... tp aku msh waras lg k.

                     Aku pun pernah gak gi ED kt Hospital Selayang, tp aku rasa Hospital Serdang lg lmbt servis dia. Hospital Selayang tu pun ada 1 je blk saringan & 1 blk Dr. Ni kt Hospital Serdang, ada 3 blk saringan & 3 bilik Dr. Itu pun tetap lmbt gak. Sepatutnya, bila dh ada sistem, cpt ler servis. Tp lain plk jd nyer... time check, kejap je pun. Aku pun xtau lah, apa masalah diorg ni. Xde alternatif lain ker? Bila komplen lmbt, tau plk suh wat hospital sendiri. Meh sini bg duit, aku wat hospital sendiri. Senang skit. Korang pun menumpang je kt spital tu kan... harapkan gomen je. Uish... sakit jiwa dibuatnya. Private Hospital pun bleh cpt je servis dia, tp kena byr lbh la. Yg penting puas ati dgn layanan. Klu yg boleh duk menunggu lama kt hospital gomen pegi je lah. Xde sapa yg larang. Aku cuma luahkan apa yg terbuku kt hati aku jer..

2 comments:

SyahNas80 @ Nana said...

hai cheyzu..

abah sakit apa? sabar2 ek... dorang memang camtu... servis out betul....

Cheyzu said...

Biasalah Nana, dh tua2 ni mcm2 penyakit... x pernah2 kena gout. alih2 Dr suspect gout. Mmg byk pantang ler jawab nyer... sian abah. Selama ni sihat walafiat jer... Anyway thanks for ur concern.

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker