10 November 2008

Majlis Pertunangan Adik Perempuanku

Alhamdulillah, selamat juga majlis pertunangan adik perempuan bongsuku pd 08/11/2008 (Sabtu) yg lps. Adik aku selamat ditunangkan lepas Zohor. Masa nk sarung cincin tu, kakak dia yg dilangkah bendul tu iringkan. Hehehhe... malu2 arnab plk. Klu ikut adat, klau adik kawin dulu sblm kakak, pihak lelaki (bakal adik ipar) kena penalti. Klu org dulu2 minta sepersalinan lengkap serba satu, termasuklah barang kemas dari subang sampai ler ke gelang kaki. Tp family kitorg xdelah nk wat mcm tu sbb risau akan membebankan pihak lelaki dan mesti akan jadi buah mulut org. So, apa yg bapak sedara aku minta cuma sebentuk cincin & sepasang baju. Sib baik ler dipersetujui. Sukalah kakak dia dpt brg free... heheheh. Tarikh pun dh ditetapkan iaitu 06/06/2009. X sangka gak aku, kejap je adik aku akan bergelar isteri org. So, bila tiba ms nya aku akan jemput kalian bertandang ke teratak kami k. Adik ipar aku pun akan kawin thn dpn 11/04/2008. So, thn dpn adalah thn yg bz bg aku. Kena prepare awal ni..


Actually sblm majlis tunang pg tu wat majlis tahlil, akikah dan marhaban untuk anak Bangah aku (Puteri Iris....apa eh.. pnjg sgt nama dia xigt lah aku). Sume nya berjalan dgn lancar cuma kekurangan skit sbb ayah aku demam panas & xleh nk berjalan. Kaki dia pun bengkak, so segala perbincangan semasa majlis pertunangan adik aku tu dia dh pass kan kt bapak sedara ngan mak sedara aku. Sian Abah.... lps selesai majlis baru bwk dia gi klinik sbb bdn dia dh panas sgt. Penat agaknya duk masak kari kambing mlm sblm tu. Walau papepun, kari kambing yg ayah aku msk tu mmg licin hbs... mesti sodap tu. Hehhehe... aku pun xdpt rasa. Sib baik dpt simpankan skit tuk my hubby... klu x merajuk plk dia (fav. dia tu....).


So mcm biasalah, gmbr xdpt nk upload lg. Nanti bila senang, aku tempek kt sini k.

Gambar dh siap, so aku tempekkn ler kt sini tuk tatapan korang. Sorry ler lambat plk tempek..

Majlis Pertunangan Adik Perempuan Bongsu (08/11/2008)

No comments:

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker