22 December 2008

The Bad Weekend

Bg aku, last weekend is my bad weekend. Sbb apa? Sbb pd ari Sabtu yg lps, 4-5 kali aku pengsan. Nilah fisrt time, my hubby cukup suspend bila aku pengsan. Yer lah, mn pernah aku pengsan lebih dr skali. Dulu pernah pengsan pun sbb awal pregnant.



Actually, last saturday my hubby ajak pegi tengok we all punyer mesin topup prepaid yg diletakkan kt SEGI College. Pg tu dh rs cam berat hati dah nk pegi tp disebabkan nk temankan hubby pegilah jugak bwk skali my girl. Lepas tgk mesin tu, hubby ajak gi jenjalan kt the Curve. My hubby teringin nk makan kt the Marche Movenpick Restaurant. So, aku kata ok je lah. Lgpun we all pernah pergi mkn kat situ ms baru2 kawin. Dulu duk kt Bandar Sri Damansara, mmg dkt ler nk ke IKEA, The Curve, OU, & so on. So kali ni, nk bwk anak skali pegi mkn kt restoran tu & sambil2 nk imbas kembali detik2 kitorang berdating kt situ. Hehehhehe.......






So, bila dh masuk kt dlm restoran tu mmg excited la nk mkn mcm2 kan. My hubby amik lamb shank & klu x silap chicken chop skali & juga carrot juice.







Aku plk amik roti bun, mushroom soup, chicken cheese, hash brown & honeydew.
Nak dijadikan cite, lepas hbs jer mkn perut aku dh mulas2 sakit sgt. Terasa mcm nk beranak pun ada tp takkan nak bersalin dah kot kan sbb due aku bln 1. Before nak bayar aku ckp ngan hubby sakit perut nak gi toilet. Sblm gi toilet, sempat gak ler habiskan air honeydew juice yg x terhabis lg. OTW nk ke toilet tu, aku duk menahan sakit yg teramat sangat. Aku duk dalam toliet lebih dari 1/2 jam. Bkn apa aku nk bangun rasa mcm nk pitam so mmg kena duduk dulu la. My hubby dah risau siap suh sorang girl dtg jenguk aku kt toilet. Aku saja kata ok walaupun sbnrnya x ok supaya hubby x risau. Then, aku kuar terus duduk kt sofa bg relax dulu sblm beredar dr restoran tu.
Bila aku dh rasa ok skit, aku terus ajak hubby balik sbb dh x larat nk gi jalan2 kt dlm The Curve tu. My huby pelik gak sure ke aku xnk gi jalan2 dulu. Tp aku sbnrnya ada hati gak nk gi jalan2... heheheh. Tp x larat lah beb.
Masuk keta jer, sakit perut aku dtg blk. Puas dah aku menahan tp xnk tunjukkan sgt sakit aku tu kt my hubby. Dlm tempoh 5 minit tetiba aku dh x sedarkan diri (Ni hubby aku cite blk lah). Hubby aku dh cuak sbb dia kata dia tengah borak2 ngan aku sambil bw keta tp tetiba aku senyap then kepala aku dh terlentok sambil mata putih aku dh naik ke atas. My hubby kata aku mcm menggigil.... takkan sawan kot. X pernah seumur hidup aku sakit mcm tu. My hubby igt kena sawan, so dia suh aku gigit lighter dia. Masa aku mcm ala2 sedar tu, aku rasa pelik plk apasal ler hubby aku ni suh aku gigit lighter. Yer la, aku pun mn nk sedar kan time tu. Bila hubby cite semula, kelakar pun ada. Boleh lagi aku senyum masa aku dh sedar tu. Sampai hubby pun sesat jalan nk balik umah kitorg kt Bangsar. Hehhehe.... sayang..sayang.
Then, lebih kurang dalam 15 minit lps tu aku kena lagi. Sekali lg hubby cuak. Kali ni mmg nafas aku turun naik- turun naik dgn cpt. Rasa mmg dh xleh tahan dah, mcm nak terputus nyawa dah. Hubby nk bw ke hospital tp ntah mcm mn aku bleh plk kata suh blk umah. Itu dlam sedar x sedar lah tu aku ckp kt dia. Sib baik my girl time tu x meragam dlm keta, elok jer dia tido.
Bila sampai umah plk, aku msk bilik gi kt katil terus jatuh x sedarkan diri. Ini kali ketiga aku pengsan tp kali ni aku pengsan sambil muntah. Aku pun x sedar bila masa aku muntah. Habis cadar aku. Cpt2 hubby bersihkan. Bila dah sedar, aku cpt2 tukat baju dan bersihkan apa yg patut. Then, terus tido.
Aku igt aku dh ok dah tp mlm tu aku kena lagi. Huhuhu... mmg lemah badan aku dibuatnya. Dah ler x sedar, muntah pastu badan sakit2 & lemah plk tu. Mmg segala keje umah hubby yg buat. Thanks abang jd sura rumah dh jaga anak kita dengan baik.
Aku rasa, aku jd mcm tu disebabkan aku mkn mushroom soup (i guest ler). Sup tu mmg pekat dan likat. Mmg pior mushroom. Maybe, baby dlm perut aku ni xleh nk terima. Pasni dh xmau dh mkn mushroom soup. Patut ler ramai yg pesan jgn mkn cendawan sebarangan, lepas pantang pun mmg xleh mkn.
Ok ler kengkawan, sj nk kongsi cerita. Ni kira teladan gak ler yer bg ibu2 yang mengandung jgn mkn sebarangan sup cendawan.

No comments:

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker