04 December 2008

Cari rumah nak pindah

Hari Sabtu lepas, aku & my hubby gi cari umah sewa area Taman Puncak Jalil. Area sana je yg nmpk cam murah skit. Since kontrak duk kt kuarters pendidikan dah tamat, kitorg kenalah berpindah jugak. Terasa sayang jugak bila fikir nak pindah dari tmpt tgl skrg ni. Yelah... mmg suasana aman tenteram dan selesa. Perabot sume mmg dh lengkap dari awal masuk lg. Tu yang rasa cam malas je nak pindah. Nak gi keje pun senang jer.... even tmpt keje aku jauh kt Ampang. Boleh jer nk duk situ tp x sedap lah kan sbb my MIL pun dah pencen. Rumah tu pun hak kerajaan, so bagilah can kt org yg keje gomen (keje ngan KPM) yg lain duk situ plk. Actually, ada lg jiran aku yg tamat kontrak still duk situ lg, kontrak 5 tahun jer. Aku pun xtau bila diorg nak pindah... agaknya selagi x kena wat spot check, xdelah diorg pindah. Hehhehe....

So, berbalik pasal citer nak pindah umah... aku dh dpt umah sewa, kt Lestari Perdana. Hehhee... berjiran ler aku ngan ofcmate aku si Sue tu. Selang sebuah rumah jer... pape hal bole gosip2 ke... hahahha. Insyaallah ler aku akan pindah umah ujung bulan 12 thn ni (2008). So, kalau xde aral melintang Tahun baru (2009) aku dah duk kt umah baru. Cuma nanti aku lagi jauh nak gi keje kt Ampang. kena kuar awal ler nampaknya walaupun ofc aku start operasi kul 9.00 am. Umah tu umah 2 tgkt & dh siap renovate. Sewa pun kira berpatutan ler RM650/month, kira ok kan..My hubby kata nk sewa dulu, klu rasa mcm dh selesa duk kat situ, ingat nk beli jer umah owner tu. Tp itu akan dibincangkan kemudian lah. Itu next future punyer citer k....

No comments:

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker