25 April 2008

Anta anak ke klinik

Hari ni aku lmbt msk keje sbb anta my girl gi klinik nk inject for 1 1/2 years nyer imunisasi. Gi klinik kerajaan, ramai plk org yg menunggu, so my hsbnd decided gi private clinic. Aku pun x kisah, lgpn aku nk cpt gak gi keje. Mula2 nk gi klinik Prime Care kt Bangsar tp better kitorg gi bw klinik kt Kg Kerinchi, Klinik Keluarga. Lgpn dr tu mmg we all dh kenal. Dr. Zainuriah namanya. Mmg best lah dr ni, peramah orangnya.

So bila smpai klinik mmg ramai gak org dtg berbanding dgn klinik sebelah dia. Layanan kt klinik ni bagus agaknya, tu pasallah ramai yg dtg. X kisah lah tu, yg penting aku nk gi cucuk anak aku. So bila turn my girl, tiba2 anak aku byk plk borak ngan dr tu. Aku x heranlah sbb my girl tu mmg peramah mcm Ummi dia gak... Hehhehe.....Walau pun dr tu x fhm, tp dr tu layan gaklah. Nak amik hati kot sebelum sesi mencucuk b****t ank aku tu. Mula2 aku igt my girl akan nangis bila kena cucuk tp dia relax jer mcm xder pape yg berlaku kt dia. Wah..kagum aku ngan anak sendiri sbb dia bleh tahan. Dr kata klu bdk lain dh lama meraung dh bila kena cucuk. "Good girl lah anak Ummi ni..." untuk moral support itulah ucapan aku kt my girl. So next time klu kena cucuk lg, xderlah dia takut. Harap2 dia xderlah demam esok.

Bila time byr bil plk, Aku terkejut dgn rege dia, jumlah sume RM100++, baru aku tau untuk injection shj kena RM96. Patut ler ramai yg nk cucuk anak kt klinik kerajaan, dpt free jer. Nsb baik aku pakai kad ING, xderlah aku kena byr. Klu kena bayar pun apa salahnya, bukan selalu pun kan.

Lepas anta anak kt baby sitter, baru aku gi keje. Smpai kt ofc pun dh kul 11.30 sbb jamm kt Jln Ampang. Then, apalagi aku teruskanlah kerja2 yg sepatutnya aku lakukan untuk arini.

No comments:

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker